onsdag 13 maj 2009

Wonderful Life

Gårdagen innebar inte träning, av flera anledningar. För det första har jag inga vapen att använda, och för det andra tänkte jag tvätta mina fäktkläder, då dessa luktade gammal, sur filmjölk, med en touch av skunkboquet. Tänkte faktiskt tvättat dessa igår, och jag bokade tvättstugan kl 19-22 igår. Trodde jag, alltså. Jag bokade ofrivilligt mellan 16-19 och när jag dök ner i tvättstugan kl 19.08 hade jag inga bokningar kvar. Shit happens, tänkte jag och satte mig framför datorn istället för att knåpa ihop en playlist på Spotify. Den blev klar vid 02.00 i natt.

I morse hade jag dock fått bokat tvättid, mellan 7-10, så nu väntar jag på att den sista tvätten ska torka innan jag är helt färdig med dagens lama bestyr.

I skolan idag blir det laboration, följt av innebandydebut i skrivsalen. Ska bli intressant att se huruvida Fektus McMektus står sig i sällskapet. Simon ska också vara med, likaså Teres Major. Efter innebandyn blir det Änglar & Demoner på bio. Ska bli kul att se en film på bio igen. Det var ett tag sedan nu. Ska även se om jag har några roliga presentkort kvar. Alltid trevligt med gratisaktiviteter. Eller, inte alltid, men ofta.

Såg faktiskt Eurovision Song Contest igår. Tyvärr. Eller, ja, det var ju lite roligt, men fy fan vad dåliga bidrag folk skickar. Det är som om länderna skickar det sämsta de har för att försöka få EBU att lägga ner skiten, vilket jag inte hade opponerat mig emot.

En summering av kvällens bidrag:

Bästa bidrag: Island. Sämsta bidrag: Bulgarien. Snyggaste bidrag: Montenegro.

Nu ska jag hänga upp den först torkade tvätten innan jag hämtar resten.

Inga kommentarer: