torsdag 21 maj 2009

Big Brother

Lade till en ny gadget på bloggen idag. Det är en statistikmojäng från Statcounter, som räknar antalet besökare bloggen har. Detta medför att jag nollställt räkneverket. Det läskiga och fascinerande med denna mojäng är att den ger mig en fantastisk inblick i vem som besökt sidan. Den berättar i vilken kommun du sitter, vilken internetleverantör du har, samt vilken webbläsare du använder. Till exempel har jag sett att Teres Major suttit i Huddinge och läst tre gånger idag, via Bredbandsbolaget och använt Mozilla Firefox 3.0. Läskigt värre. Storebrorfenomenet är långt gånget och jag förstår de som protesterar mot vart vi är på väg.

Gårdagskvällen blev trevlig. Ingen SysteroBror, men väl en trevlig afton i sällskap med goda vänner ute hos dans-Karin. Mycket snack, mycket skratt, mycket planer inför helgen (lördag). Det lutar åt att Andy anordnar någon form av umgänge på kvällen.

Arsenal släppte sitt nya bortaställ till försäljning idag. Det blev inte det förväntade gröna, utan ett hittills väl hemlighållet blått. I länken syns ett bildspel med en massa bilder ur olika situationer. Jag tror att jag gillar tröjan och färgen och så, men krage?

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan Lindqvist, du om någon borde veta att schtekare har krage. Kom in i matchen och försök kicka bollen trots dålig motorik ;)

Sitter för övrigt i Eldsberga och lirar via Telia, om det nu är av vikt att loggföra sådan data ;)

//jd