fredag 15 maj 2009

Waterloo

Jag är besegrad, nu ger jag mig. Förkollot var trevligt på ett sådant där sätt då man verkligen känner att man smälter in i en grupp med den ömsesidiga respekt där ingen vill någon något illa och bara vill varandra väl. Man låter folk vara som de är och ser till att själv vara som man brukar. Vi tog en tipsrunda till Vasaparken, där vi sedermera grillade hamburgare, åt godis och drack öl/vin/cider. Dessutom fick vi nya ledare, semispontant och i glädjens tecken, knåpa ihop ett litet nummer som vi skulle framföra för veteranledarna. Kvällen avslutades hemma hos Maria i närheten av Odenplan. Där blev det, till Fektus McMektus stora skräckblandade förtjusning, Singstar. Jag kände att detta inte bådade gott, men samtidigt spelade eventuellt mitt val av dryck tidigare under kvällen in när man i gemenskapens namn klämde i låt efter låt, oavsett om man höll i en ondskefull mikrofon eller ej.

Vi delade upp ansvaret för kollot under detta förkollo. Jag ska ta hand Den Mänskliga Handen samt Deg-Pictionary. Frågan är om jag ska köpa degen också? Det måste jag kolla innan jag tar semester i sommar. Ska även mejla en bild på mig själv tillsammans med en mening som beskriver mig eller en händelse i mitt liv på något sätt. Dessutom ska jag givetvis ha hand om en grupp nya Termin 1-elever.

Vi lämnade lägenheten för tuben vid 00.30. Vi kom till Odenplans T-banestation kl 00.40, och det tajmade bra för alla utom Johanna och Ante, som tvingades gå en bit för att komma hem med respektive tåg. Eventuellt tog Ante sedermera en bulle från stan, vad vet jag?

Imorgon: föreläsning mellan 9.15 och 12, följt av brännboll. Peace.

Inga kommentarer: