torsdag 7 maj 2009

Amazing

Tog mig, på grund av de nya skornas påvisade skavsårspotential, haltandes till skolan idag. 8.30 i Samuelssonsalen gällde, 8.30 i Samuelssonsalen blev det. Anatomiföreläsningen om viscera, med inriktning på hjärta och respiration, var överraskande intressant. Jag och Karin skrattade/fnissade (hon skrattade, jag fnissade) i princip varje powerpointslide, tack vare vår eminente föreläsare, Johan Zelano (originally från Ungern, kanske?), som med sin torra, men ändock avslappnade, attityd till hela grejen fick oss att må bra. Blivande citatklassiker bara flög ur honom. Första föreläsningen i år då jag gick därifrån piggare och gladare än jag var vid ankomsten. Riktigt bra gjort, han ska ha en stor eloge.

Terese har redan uppmärksammat hans briljans på Twitter.

Imorgon åker Åsa till den djupaste av skogar, den skog där man kanske kan skymta ett hus, den skog där man ser en skylt Värnamo, men träden är i vägen för husen, som vissa hävdar ligger där. Frågan är om någon nånsin sett civilisation där?

Imorgon är det även fredag. Sena eftermiddagen/tidiga kvällen kanske spenderas ute på Campus Huddinge, där SGS utmanats av SsK på ädel kamp i kubb. Gratis korv lär locka en del deltagare. Jag och Terese är sugna. Fröken T5 var tydligen också lite halvt semiintresserad (1/4 intresserad?) av spektaklet. Frågan är: Är Du intresserad?

Inga kommentarer: