söndag 31 januari 2010

En intressant lördag, forts.

Jag skrev tidigare att ni skulle höra av mig först på måndag, men den här lördagen har bjudit på så mycket att jag bara måste skriva ett till inlägg innan jag drar på konsert vid lunchtid.

En av de jag ska se imorgon, Martin L Gore, är faktiskt ett Arsenalfan. Jag hade inte en aning om detta, utan såg det av en slump när jag läste denna intervju.

På frågan om vad hur en perfekt söndag ser ut, så svarar han som följer:

”Probably getting up not too early and going to play soccer. Actually I'd get up, not too early, watch a game of soccer — watch Arsenal, the team I support — that I've Tivoed (so I don't have to get up so early) and then go to play a game of soccer.”

Fan vad grande. Han är en av mina absoluta favoritmusiker, kanske det, enligt mig, största musikaliska geniet (japp, ett större geni än Tomas Ledin). Han är en Arsenalsupporter.

Helt plötsligt faller allting på plats. Polletten trillar ner. Väckarklockan ringer. Värjspetsen trycks in den där obligatoriska millimetern. Rödvinet landar på Wengers tunga. Hamstringsmuskulaturen går av på Rosicky.

Det är meningen att jag ska hålla på Arsenal. Det är mitt öde. Likaså är det mitt öde att lyssna på Depeche Mode och köpa alla deras skivor, samt gråta över att jag inte har Martin Gores andra soloplatta, Counterfeit2.

Everything makes sense!

*****

Morgondagens medlemsträff på O’Learys Gamla Stan kommer att bli unik. Det är en av mycket få gånger denna säsong som endast en (1) Jocke kommer att närvara, nämligen forumets egen gnällröv, Jokkster. Annars har det som standard varit minst två på plats. På julfesten var vi minst sex stycken.

Som sagt, en intressant helg, det här.

*****

Jobbade in krysset i Birmingham idag tillsammans med två andra matcher. Mycket nöjd med mina fyrtio spenderade kronor. Och – i ren skadeglädjeanda - att de där i vita tröjor och mörka byxor tappade poäng.

*****

Som om all galenskap inte var gjord idag redan (och med galenskap, så syftar jag mestadels på John “mannen som visar liite, lite för mycket stake” Terry och Confédération Africaine Pathétique de Football), så har min egen (före detta) idol, Magnus Bahne, gjort bort sig offentligt.

Här är förutsättningarna: Han nekade en förlängning av kontraktet med Halmstads BK, eftersom han ville ha en ny utmaning. Han nekade sedan svenska mästarna AIK. Det snackades om kontinenten eller Norge.

Idag skriver den (öh, innan skadan) bäste målvakten i Allsvenskan på för, spänn för guds skull fast era höga hattar, Assyriska.

Vi snackar om en landslagsmålvakt. Visserligen en finsk sådan, men fortfarande. Då ska man inte byta ner sig så kapitalt. Stupide!

*****

Har bestämt mig för hur jag presenterar Listan. Det får bli min nya lill-lördagsgrej i några veckor framöver.

*****

Till sist, denna dag, så måste jag bjuda på lite helghumor. Det blir Richard Herrey, som totalt skändar Erik Hassles Hurtful i en studio hos Sveriges Radio.

Hysteriskt roligt. Jag tackar min kära vän Teres Major för tipset.

Inga kommentarer: