tisdag 26 januari 2010

Song!

Snart är han tillbaka. Mannen. Myten. Inte så mycket legenden, men han har potential att bli en. Idag åkte nämligen hans Kamerun ut efter en skandal som var snäppet värre än gårdagens domardebacle, där Eboué, Kalou, Drogba och Touré Brothers fick ett kvitteringsmål horribelt avvinkat för offside. Idag lekte domarna hockey och vinkade mål utan att bollen ens nästan var inne.

Jag brydde mig inte nämnvärt negativt om det, mer än att det hade varit roligt att ha en afrikansk mästare i laget. Men, som alltid, så går de våra före. Matchen mot de där röda med en missfärgad vägpil på bröstet är inte samma sak utan den där slöa killen med den lustiga frisyren som ser till att vara jävligt i vägen.


*****


Det går bra med topplistan. Jag tänkte som så att jag tar ut en 200 låtar från min huvudsakliga spotifyplaylist och försöker att komplettera med de låtar som inte finns i Spotify. Det blev 183 stycken. Nu ska jag bara ranka de i 20-tal och börja med 1-20, sedan 21-40 etc. Det kommer att bli skoj.

Sedan ska jag bara ändra placeringar hit och dit innan jag är nöjd någon gång i december.


*****


Om det är någon som undrar över det där med hockeyn, så har alltså domaren möjlighet att döma mål om en spelare, som kommer mot en tom kasse, blir regelvidrigt hindrad. Jag reserverar mig dock för eventuella regeländringar på sistone.


*****


Alexander Östlund slutar tydligen nu. Det jag blev mest överraskad över var att han tydligen fortfarande spelade.


*****


Undrar om Wenger och Ancelotti har pröjsat domarteamen nere i Angola under kvartsfinalerna för att få hem sina spelare tidigare. Jag skulle inte blir förvånad om en sådan sak kommer fram i Monsieur Wengers memoarer om en sisådär 10 år.

Frågan är vad annat intressant som kan komma fram då. Kanske är han gammal sp*rsare? Kanske är det Pat Rice som ligger bakom Arsenals framgångsvåg? Kanske gillar Wenger att sitta ensam hemma i fåtäljen endast iförd en, av svett gulnad, nätbrynja, drickandes Carlsberg Sort Guld och skratta högt och hämningslöst åt tidig Stefan & Krister?

Svaren får vi veta då. Medan vi väntar kan vi alltid spela lite King of Volleys.

Inga kommentarer: