onsdag 20 januari 2010

Onsdag.

Imorgon går vi om Chelsea! Visserligen med en match mer spelad, men serieledning smakar alltid hemlagade köttbullar. Särskilt som vi var helt och hållet uträknade för bara ett par månader sedan.

*****

Kim Andersson får spela hela matchen mot Slovenien. Han gör ett mål.

Oscar Carlén fattar ingenting.

*****

Kan inte Wenger hålla käften när det gäller värvningar istället för att döda alla rykten? Kan han inte vara schysst och i alla fall låta oss tro? Det är fanimej värre att se alla rykten avvisas hit och dit än att ha hopp om något litet i varje fall.

*****

Kollo imorgon och jag har inte ens tagit fram väskan att packa i. Stabilt.

*****

Vår vice ordförande på Fantastic Fejjan på måndagen:

Axel Asplund konstaterar skrytsamt att han måste vara ganska unik i Sverige i och med att han har intervjuat båda Arsenals målskyttar från igår.

Det är inte omöjligt. Jävligt grande isåfall.

*****

Avslutar med en inverterad Peripetie; en fråga till mina läsare. Ett rejält dilemma som jag har fått beskrivet för mig. Detta kan ni försöka lösa medan jag är på kollo:

Spelare A anfaller nere vid kortlinjen (innanför straffområdet). Spelare B försvarar och är placerad mellan spelare A och målet.

Spelare A tunnlar spelare B och springer nedanför spelare B och eftersom spelare B är i vägen för spelare A:s löpning, så styrs spelare A ut nedanför kortlinjen och hamnar utanför planen.

För att förhindra en målchans i anfallet, så fäller spelare B spelare A med en glidtackling. Spelare A vill ha straff.

Vad blir bedömningen? Tacklingen sker alltså utanför kortlinjen, men "inom straffområdesgränsen". Blir det straff? Blir det indirekt frispark på linjen? Blir det någon avblåsning alls?

Jag förväntar mig ett bra svar när jag kommer tillbaka på fredag.

*****

Nu blir det packa väska följt av en och flera kastade blickar på Maria Kirilenko i Australian Open.

Grande Grosso.

Inga kommentarer: