söndag 17 januari 2010

Holy Moses!

Gick inom O’Learys efter Sherlock Holmes (som var riktigt bra) för att hälsa på Jeppe med kollegor och njuta av Saints på förhand ganska ovissa slutspelsmatch mot Cardinals i Louisiana Superdome.

Matchen blev inte särskilt spännande. Saints sprang och kastade igenom, förbi, under och över Cardinals försvar och när Kurt Warner åkte på säsongens block, så hade Cardinals offense inget att erbjuda. Dock all heder åt Kurt Warner, som försökte reparera sitt misstag genom att sätta full karriär mot bollhållaren. Jag tror däremot inte att hans fru håller med om det.

*****

Match idag. Cesc tillbaka. We like. Funderar på att kolla Nordtveit först när Nürnberg reser till Gelsenkirchen och Arena auf Schalke. Jag har faktiskt aldrig sett Håvard förut, så det blir nog spännande.

*****

Jag glömde visst nämna Reggie Bush i första stycket. Han ska också ha sitt.

*****

Arsène Wenger  fortsätter att förvåna folk, även om folk har slutat att förvånas över hans utspel angående, öh, allt han säger. Eller nåt. Senast idag kommer Aftonbladet (okej, jag vet, men det är i alla fall något) med en “artikel” i transferbloggen, där vår man kläcker ur sig att han fortfarande inte har någon spelare på gång och att han inte hittat någon som överglänser de som redan finns i laget.

Synd bara att den enda forward av klass som kan räknas som hel är Arshavin, som Wenger själv brukar stoppa in ute till vänster på mittfältet.

Jag säger som Simon Kvamm:

“jeg er decideret træt af pis”

*****

Robert Rosén, Halmstads Fäktsällskap, hamnade på en fin tredjeplats vid Kungsbacka Masters igår. Bloggen gratulerar!

*****

Nu: Duschen. Jag luktar svett.

Inga kommentarer: