onsdag 13 januari 2010

En bra onsdag.

Det finns inget värre än att sitta med en laptop som helt oprovocerat väljer att angripa min mentala hälsa genom att klicka in sig på Londonguiden när jag har skrivit drygt halva mitt inlägg. Det är alltså tvärt emot den glädje och lycka man känner när man äter en pizza, som innehåller rödlök som lök på, öh, pizzan. Extra najsigt är det när man, fem minuter efter sista tuggan, lirkar fram en bit semituggad av nyss hyllade rödlök och med stor omsorg tuggar den till mikroskopiska bitar. Magiskt.

*****

Bra dag även i övrigt. Medan jag satt i sju timmar i Solna och pluggade psykologi (God, save my arse this fredag), så ska Sol Campbell ha signat ett halvårskontrakt med Vårt Arsenal. Dessutom uppger Kicken ochPhysioRoom.com att vi ska ha flera spelare tillbaka inom den kommande veckan. Jag ser det, i synnerhet med tanke på intagandet af pizzan med rödlök, att det är nog för att kalla denna onsdag för "En bra onsdag".

*****

Satt uppe en stund igår och kollade ett (fyra) Paradise Hotel-avsnitt, där mitt hatobjekt nr 1, Fransesca, återvände och där Rami (för övrigt mitt hatobjekt nr 2) tvingades lämna efter att ha blivit totalt sönderspelad. Ett stort TV-ögonblick.

*****

Det blir ett kollo även denna termin, förresten (det var inte helt 110% spikat ens vid tiden för förkollot). Därför blir det inga bloggar mellan 20-22 januari. Eller, kanske på kvällen den 22, det beror lite på hur pigg man är. Thou shall not ha några förväntningar, though.

*****

Idag är det 18 dagar kvar till Den Stora Dagen. Det är också 18 dagar kvar till Arsenals hemmamatch mot United, men den matchen hamnar, minst sagt, i skymundan när Depeche Mode intar Globen. Det, mina vänner, kommer att bli helt fucking brilliant.

Därför: Dagens video är en instruktion i hur det ska se ut när ett arenaband spelar.

Let me introduce to you, oavsett hur dåligt ljud the video may bjuda på, the magic of Never Let Me Down Again.

Au revoir.

1 kommentar:

Anonym sa...

världens sämsta band