måndag 11 januari 2010

Tankar i natten.

Nyss lyckades Aaron Rodgers, QB i Green Bay Packers, med att, i sitt livs match, tappa bollen till en Cardinals-försvarare, som tog bollen 17 yards till en touchdown för att på så vis avgöra förlängningen i första omgången i NFL-slutspelet. Avslutningen var bland det sjukaste jag har sett i en av de sjukaste matcherna jag sett i NFL-sammanhang. Det är inte ofta man ser en slutlig scoreline på 51-45 i ett slutspel.

*****

Vårt kära Arsenal gjorde få människor (dvs de ytterst få Chelseafans som tar plats på denna planet) glada när man tappade poäng hemma mot ett heltaggat Everton. Ren misär på 1-2 när Pienaar får komma helt fri från 55 meter. Många lägger hela målet på Rosicky, men jag skulle vilja säga att hela grejen med att anfalla med 10 man på offensiv  planhalva var ofattbar. Visst, Rosickys passning är inte okej, men någonstans borde man hejda sig när det gäller att anfalla på ett lag som är farliga och ligger på kontring nästan hela matchen igenom.

*****

Jag har annars utvecklat ett beroende. Ett beroende som är anledningen till att jag sitter här utan att egentligen vilja somna. Jag har legat vaken flera nätter och försökt sluta, men det går inte. "Jag måste fortsätta", tänker jag utan att egentligen mår bra av det.

Därför lyder mitt råd, om du inte vill vara vaken för länge på nätterna:

Börja aldrig lägga Harpan på din dator.

*****

Silly Season är i full gång också. Dock händer det ungefär så här mycket i Arsenalväg:

|--|

när det borde hända såhär mycket:

|-------------------------|

Inte heller det är särskilt roligt. Personligen, så skulle jag vilja ha in en ny målvakt, en ny mittback, en ny innermittfältare och en ny anfallare. Förmodligen kommer vi att få in, öh, ingen alls, eftersom Dansken snart lär vara tillbaka och eftersom vi har en klippa som Silvestre där bak. En innermittfältare kommer vi inte köpa, eftersom vi har en framtida superstar som Emmanuel Frimpong i reservlaget och vi får ingen ny målvakt, eftersom Wojciech Szczesny kommer att vara världens bästa målvakt om ungefär 12 år.

*****

Förutom att vi fick reda på att Anders Bagge åter är singel, så vet vi nu också att Andriy Voronin är hela två miljoner kronor dyrare än AIK:s mittback Jos Hooiveld. Det säger lite om varför Liverpool ligger där de ligger i tabellen.

*****

Dags att säga godnatt på er och det gör jag med ett Youtube-klipp som får varenda människa att bjuda på ett leende.

Varsågoda.

Inga kommentarer: