tisdag 12 januari 2010

Ångest.

Ångesten idag var inget annat än vidrig! Jag hatar muntliga tentor över allt annat. Läraren skaffar sig en uppfattning om eleven och sedermera avgöra dess framtida öde. Detta ska alltså jämföras med den totala anonymitet som man är så fruktansvärt mån om när det vankas skrivningar. Inte ens på vår portfolio fick vi ha namn någonstans i arbetet. Men, när det är sjukgymnastiktentamen, då är det ingen anonymitet. Objektivitet, jo tjenare.

Det tog 30 minuter från att jag klev ut ur metodiksalen innan jag fick reda på betyget. De 30 längsta minuterna i mitt vuxna liv (som förvisso inte är jättelångt). Jag var i princip gråtfärdig. Ett U på denna kurs och jag måste ta studieuppehåll nästa termin och tenta upp det i vår.

Precis när jag kliver ut på Swedenborgsgatan vid Södra Station ringer dock kursansvarig och berättar att mitt G är i hamn. Jag tackar henne, Gud, mig själv och Greta Garbo för att jag klarat mig. Ringde morsan direkt efteråt och berättade. Jag höll på att stortjuta innan jag skärpte mig. Hade morsan ringt innan jag fått besked, så hade det brustit. Totally.

*****

Campbell är på väg att göra comeback. Ni har läst det på alla möjliga sajter och det var inte här ni hörde det först. Om jag ska tycka något i frågan, så är det väl egentligen tråkigt att vi inte värvar någon bättre bland alla yngre förmågor som finns i världen, men vi har å andra sidan fått tillbaka en av de längsta spelarna i duschen. (se gärna resten av videon, den är ganska rolig)

*****

Godislandet stängde 19, inte 20, som jag trodde. Ett tungt besked att få igår, dag innan tenta.

*****

Dagens BS: Nya stories om Cesc till Spanien. Senast i raden är tydligen Sport som kommer med en underhållande artikel där de, utan källor, hävdar att Wenger lovat Cesc att få komma till Barcelona i sommaren.

Det skulle inte förvåna mig om Cesc stannar i Arsenal karriären ut bara för att tjafsa med detta extremt vidriga Spanien.

*****

Igår lade samtliga bloggare på denna eminenta sajt upp egna blogginlägg. De tre huvudsakliga inläggen (dvs alla förutom mitt korta Szczesny-redogörande) lades upp inom 45 minuter. Frågor på det?

*****

Eftersom jag fått sån god respons på mina videos, så lägger vi upp en ny idag.

Hej då, och enjoy!

Inga kommentarer: