torsdag 15 oktober 2009

Tors dag.

Igår skrev Simon på sin Facebook-sida att han minsann inte skulle till Rockefeller imorgon torsdag eftersom han inte ville lyssna på en kvinnlig föreläsare som bryter på tyska. Att påstå att man skulle bryta på tyska bara för att man heter ett namn som skulle kunna tolkas som tyskättat är i mina ögon högst fördomsfullt.

Faktum är att föreläsaren inte alls bröt på tyska. Istället kanske man kunde ana lite för mycket rikssvenska i hennes tal. Dessutom var hon något yngre än förväntat. Eller så kanske hon helt enkelt bara såg yngre ut än hon var. Dock inte yngre än att en utav åhörarna liknade henne vid en Milf, vilket nog ändå är något jag tvekar på att skriva under.

Efter föreläsningen blev det plugg i några timmar. Jag har dock inte antecknat något. Jag satsar på att lyssna in saker och ting. Provar lite ny studieteknik, liksom.

*****

Idag fyller min gode far år. Alla på bloggen önskar honom en fortsatt god födelsedag.

*****

På lördag är det äntligen dags för riktig fotboll igen. Arsenal tar emot Birmingham på AG och jag ämnar se matchen på O’Learys som brukligt. Vi siktar på att samla ca 30 pers till matchen. Vi vill ju inte vara sämre än Skövde, som, otroligt nog, samlat hela Skaraborgs län till matchen och ser till att nästan fylla den lokala puben Arena.

*****

Bosse Pettersson på Viasat är inte en bra expertkommentator. Man använder inte superlativ för att beskriva något som hade med gårdagens match att göra. Kanske Anders Svenssons soloraid till 4-1, men å andra sidan fick han ju näst intill en orgasm när de visade repriserna, så den gode Bosse saknade allt som hade med proportioner att göra.

Dessutom ogillar man att SVT Text kallade matchen igår för “svensk uppvisning”. Å andra sidan kanske de syftade på uppvisning i bemärkelsen uppvisning av ofokuserat bollsparkande. Dock säger magkänslan annat, men jag vet ju inte.

*****

Henrik Lundegard gick, mitt i matchen, ut på sin blogg och avslöjade vem som kommer bli nästa förbundskapten. Enligt uppgift blir det Nanne Bergstrand. Men, likt den sportjournalist han är/blir, så ser han till att gardera sitt avslöjande med Magnus Pehrsson.

Bra där.

*****

Avslutningsvis, en video, som Paul Sievert skickade på mailen för någon vecka sedan. Tack, Paul.

1 kommentar:

Henrik Lundegard sa...

Haha. Det är just garderingsprincipen som alltid tilltalat mig med Stryktipset... Trevlig video förresten. Väcker fina minnen.