torsdag 1 oktober 2009

Merde!

Sitter hemma och känner mig lite nere, lite hängig. Lite sjuk. Det är jag nog också. Den rätt så överstylade örontermometern visar 37.8 celsius i örat. Strax under febergränsen på 38.0. Förmodligen på väg upp emot nya höjder.

Det är i och för sig rätt så logiskt om jag blir sjuk nu. Som vi lärde oss på stressföreläsningen, så har man ett ökat immunförsvar under stressperioder. Nu när det mesta av stressen har släppt och saker har ordnat upp sig, så är det helt enkelt så att sjukdomarna får slå rot och blomma ut ordentligt.

Taskig tajming. Minst sagt. Hade sociala planer för morgondagen. Dessutom inspark på lördag. Får försöka kurera mig så gott det går.

*****

Har börjat med att använda diverse enkla vardagsuttryck på franska, såsom “oui”, “alors” och “merde!”. “Très bien” och “on y va?” har även börjat användas på sistone.

Snyggt, helt klart. Jag vill kunna prata flytande franska. Vore inte fel att  åka till grodätarnas förlovade land en termin för att studera.

*****

Två svenskar är klara för DE 64 i helgen, vilket ni redan läst om (I hope). Nu har de även fått sina motståndare offentliggjorda.

Filip Hedenskog möter Laurence Halsted, brittisk EM-trea i somras.

Jan Tivenius får fruktansvärt tufft motstånd. Sven Schmid, Tyskland, vann Challenge Bernadotte i våras och är oerhört bra. Janne får plocka fram den patenterade rock ‘n rollen helt enkelt. Då har han en bra (ehm, bättre) chans.

*****

Vi avslutar med ännu en florettvideo. Don’t try this at home.

Inga kommentarer: