måndag 5 oktober 2009

Snart är det helg

Rolig dag idag. Har skrattat hela dagen. Framförallt när jag gick till pendeltåget i morse. Kul. Nåja, skämt åsido, jag har haft lite roligt idag. Det har mina kamrater märkt när jag slagit på Fektus McMektus - Skratt (förkyld remix). Det låter faktiskt väldigt roligt när jag lite flickaktigt semihostar fram skrattet.

Imorgon blir det mentorsmöte. Ska bli spännande. Dessutom redovisningar på eftermiddagen. Glädjande i övrigt: Jag börjar 12 imorgon med lunchmötet.

*****

Anton Avdeev tog hem herrvärjan. Mycket starkt att göra det som 23-åring.

Ryskt blev det även på damvärjan när Shutova vann i sudden mot kanadensiskan Schalm. Svenska hoppet ställdes, även i media, till Emma Samuelsson, trots att hon har en stressfraktur i ena foten. Emma åkte (överraskande) ut mot dagens skrällsvenska, Kinka Barvestad, som via segern mot Emma tog sig till DE16. Den tredje svenskan som fäktade idag, Nina Westman, förlorade i DE64.

*****

Nu väntar lagtävlingar i VM. Sverige ställer upp på damvärjan, som avgörs 8 oktober. Får hoppas att lottningen blir bra, då kan det kanske skrällas där också.

*****

Till sist: en youtubevideo med alla Cescs assist fram till i somras.

Ja, jag är nördig.

Inga kommentarer: