söndag 18 oktober 2009

Reflektioner en söndagkväll

Har hittat förmodade källor till låneord från språk som inte är engelska eller franska.

- Sicket (betyder ung. vilket), från danskans sikket.

Exempel: Sicket  svin han är, den där Robbie Savage.

- Fett (betyder ung. häftigt), också från danskan, där man säger fedt för att beskriva något som just häftigt.

Exempel: Hur fett var inte det gitarrsolot?!

- Strax (betyder ung. snart), taget från holländskans straks.

Exempel: Jag kommer strax.

Någon mer språkkunnig får gärna rätta mig om jag har fel.

*****

Väntar med spänning på rapporter från helgens elittränarkonferens och förbundsmöte.

*****

Arsenals seger igår var riktigt tung med tanke på övriga resultat under helgen.

- City fick bara oavgjort.

- Liverpool och Chelsea förlorade.

BONUS: Jermaine Defoe är förmodligen avstängd i derbyt 31 oktober. Kunde inte bli bättre.

*****

New Orleans Saints har fått en drömstart mot Giants.

*****

Väntar med spänning på rapporter från helgens elittränarkonferens och förbundsmöte.

*****

Halmstad Hammers tog tunga poäng mot Kristianstad i hockeyettan. Drott tog en nästan lika tung poäng emot Hammarby ca 20 min promenad från min dörr när man spelade 23-23 med Hammarby.

*****

Det kanske blir Svennis ändå?

*****

Arsenal har inte slagit Tottenham på två år. Pinsamt.

*****

Ännu mer pinsamma är Helsingborgs IF, som såg till att ÖIS numera inte är på nedflyttningsplats. Helt crazy.

*****

FFF hade 8 fäktare bland de 16 främsta i Åbo. Trots att jag inte var med. Joar såg till att vinna, medan Andres och Tor hamnade på delad tredjeplats.

Stort.

Jag längtar efter att komma ner på klubben igen.

*****

Märkligt stor seger för Kinka Barvestad i veckans hetaste omröstning. Med 7 röster krossade hon Filip som, högst överraskande, bara fick en röst och hamnade näst sist.

Intressant att Martin Magnusson inte fick en endaste röst, trots hans bildskönhet i turkisk TV.

*****

Ramaskri i sportpressen efter att Barcelona inte vann med 23-0 för första gången denna säsong.

Lägg av, va? Erik Niva sammanfattar det hela bra i denna artikel.

*****

Google Chrome testas och det känns bra än så länge.

*****

Har ni läst ända ner hit ber jag om att få tacka för att Ni tog er tid att läsa. Nu ska jag äta en smörgås. Eller flera.

Inga kommentarer: