torsdag 22 oktober 2009

Super fedt!!!

Upplevelsen “Nephew på Debaser Slussen” var just det. Super fedt! Dock var det färre i publiken än förväntat, även om det var deras första Stockholmsspelning någonsin.

Nästa gång de kommer hit lär det vara fler i publiken.

Riktigt bra var det, även om superhits som Movie Klip, Ordenspoliti och Bazooka saknades. Dock såg de till att visa styrkan och tyngden i deras senaste skiva, DanmarkDenmark.

Köpte en tischa i merchen efter konserten. Fick dessutom biljetten signerad av bandet (förutom Mr Kvamm himself, som satt kvar i logen). Jag var mycket nöjd när jag gick därifrån.

Efter konserten intogs Café Opera, som för kvällen hade gratisfest för KI-elever. Väldigt roligt med mycket roligt folk. Även om vi stod och dansade på samma ställe i princip hela kvällen.

*****

Innan jag påbörjar dagens allvarliga aktiviteter, så vill jag bara säga en sak:

Bond, James Bond himself is about to die.

2 kommentarer:

Henke sa...

Vet inte om jag fattar det här bandet. Är det värt att ge dem en inlyssningschans?

Joakim Lindqvist sa...

Absolut! Skivan som ligger på Spotify DanmarkDenmark är tokbra. Även om man kanske inte förstår alla partier på danska...