fredag 30 oktober 2009

Ångest

Den helg som kommer innebär, egentligen, bara, såhär på förhand, just ångest. Eller vad sägs om:

- På söndag ska portfolion lämnas in. Det kommer att bli tajt, men ska gå. Jag har dock en del jobb kvar att göra. Till exempel att korta ner skiten till sex sidor, något som kan bli problematiskt.

- Imorgon lördag smäller det. North London Derby. Arsenal tar emot Tottenham med korsade armar. Emirates kommer att koka. O’Learys Gamla Stan kommer att koka. Min hjärna kommer att koka. Mitt hjärta kommer att koka. Inget annat än seger kan accepteras. Just därför talar allt för poängtapp.

*****

Två personer, tre veckor, en säng. Jag ska sova i sängen. Syster får snällt spendera nätterna på madrasser på golvet.

*****

Ska bära pulsklocka under derbyt.

*****

Spelade ett premiärspel på Bet365 igår kväll. 2x30 kr satsades efter att jag lyckats lägga samma spel två gånger.

Inter – Palermo: 1 (odds: 1.44)

Brynäs – DIF: Under 5.5 mål (1.62)

Rögle – LHC: Över 5.5 mål (2.05)

AIK innebandy – Helsingborg: 1 (1.20)

Tyresö – WIC 85: 2 (1.33)

Vinsten blev 400 coronas. Tackar, tackar.

*****

Ikväll blir det öl på Hellströms (gamla Söderhof).

Au revoir.

Inga kommentarer: