söndag 20 september 2009

Tvivel på det

Lörkvällen innebar inte särskilt mycket plugg. Hade fullt upp med att vila skallen efter en dags dömande i S:t Erikscupen. Var oerhört trött när jag kom hem. Då känns det befriande att det är JNM i Uppsala redan nästa helg. Ska döma två dagar där. Bland annat är det domarmöte kl 7.30 söndag morgon. Tack, tack.

Karolinska Institutet toppar tydligen en lista över landets bästa universitet och högskolor. Handels är tvåa. Jag är starkt skeptisk till att man kan säga att KI är det bästa lärosätet i landet med tanke på hur de sköter vissa saker. Nej, jag har svårt at ta den där rankingen på allvar.

Undrar vad man ska ha för kläder på sig i helgen. Kommer de vilja att domarna ska ha kavaj eller annat högtidligt? Trots allt ett nordiskt mästerskap vi snackar om.

Till sist vill jag bara säga att jag skulle tycka att det vore jäkligt kul att fäkta sabel.

1 kommentar:

Charlotte sa...

Det är en riktig utmaning att plåta sabel. Och då har jag bara gett mig på svensk sabel.. Men kul är det!