fredag 18 september 2009

Friday shopping

Fredagen gick ut på att a) köpa två par byxor och b) att gå på den obligatoriska duggan. Det gick väl, ska vi säga, hyfsat med min planering. Tänkte att jag skulle försöka handla byxor innan skolan. Gick ner på Millers på Folkungagatan, där de hade en hel del. Det slutade med att jag köpte ett par svarta denim. 499 kr drogs från mitt konto, vilket får anses vara ett kap. Grundinställningen hade varit att endast handla för under 900 kr/paret. Det lyckades med råge. Byxor är min akilleshäl. Mina ben är inte till för att bära upp ett par byxor. Inte på så vis att de ska gå runt kala (eller, kala och kala, de har ju en viss behåring, så att säga), utan mest för att deras form är så absurt skadad av den där idrotten, som jag sysslar med när jag inte har ont i ryggen.

När första paret var inhandlat bar det av mot Södra Station, inklusive ett snabbt stopp på Folkets Kebab för att trycka i sig en delikat Kebabrulle Med Allting På.

Väl i skolan inser jag att jag har glömt mina gympabrallor, varpå jag, Fektus McMektus, tvingas göra ett Åstrands cykeltest iförd sina cykelbyxor och T-shirt. Sexigt? Nej, men fan så sexigare än om jag hade gjort det naken.

Som lök på laxen är det första lärare Fridén säger “kul att ni kom, trots att det inte var obligatoriskt”. Förlåt? Var inte duggan obligatorisk? Där ser man. Anyhow, jag började agera testperson åt testledare Love. Jag hamnade på 11 på Borg och 157 i puls. Ett spännande resultat. Som jag skrev i ett tidigare inlägg, det ska bli kul att se vilken maxpuls jag har. Den ligger inte på 200 jämnt i alla fall.

När sedan Love hade gjort testet under ledning av Kathrin var det dags att runda av lektionen. Jag hade med andra ord inte gjort mer än att testa min kondition.

Där ser man.

Nu bar det av till stan igen för att hitta nästa par. Jag var inne på Carlings, H&M, 76 Vintage & Denim, samt Encore innan jag insåg att jag helt enkelt var tvungen att gå in på Millers igen för att hitta mitt nästa par byxor till de där, av träning, missbildade benen. Det blev ett par mörkblå jeans och en T-shirt. Totalt har jag idag lagt 1047 kr på kläder.

Jag är nöjd.

Imorgon lördag: Döma S:t Erikscupen i Åkeshovshallen. Hela lördagen. På lörkvällen blir det plugg.

Inga kommentarer: