söndag 27 september 2009

NM avklarat.

Två trevliga dagar i Uppsala. En del skrällar och en del förväntansinfriande resultat. Tänkte sammanfatta NM i punkter.

Helgens…

…skräll: Givetvis Adam Downes andraplats i juniorklassen. Visserligen fick han gräddfilen, men han tog sig likväl till final.

…skräll II: Bartosz i kostym. Förvisso ingen slips, men där gick nog gränsen även för Bartosz.

…lågoddsare: Den enorma kvalitetsskillnaden i dagens kadettävling på de stora grabbarna som fäktade juniorklass igår gentemot de som lekte lite i ÄU och fick smaka Maragingstål Junior Edition.

…mest tacksamma domaruppdrag: Min lott att få döma rätt matcher herrkadetternas åttondel och kvartsfinal. Båda matcherna fäktades mellan fäktare från Gotlands FK. Tacka fan för det efter två dagars mentalt slitage.

…fair play: Andreas Méd, Njård Fekting. Väldigt mån om sportsmannaandan. Kul att se.

…gymnasieflashback: Den estniska grabben Lebedev. Undrar vad Lebban gör nuförtiden.

…Firma Enström&Berg: en 29:e respektive 30:e plats. Snudd på fiasko.

…mest besvikna: Anton Samuelsson efter kvartsfinalen.

…samtal: På väg hem från Uppsala i lördags – Namedropping Contest på snygga/söta tjejer som attenderat NM-lördagen. Nicke Nyfiken vann.

…samtal II: På väg hem från Uppsala i dag söndag – Skvallertajm, så att säga.

…feltajming: Joakim Lindqvist ropas upp som domare på pist 12 när Joakim Lindqvist redan dömer veteranpoule på pist 15.

…mest stressade: Pierre Thullberg. Överlägset.

…minst stressade: Joakim Holmström. Runner-up: Arvid Täng.

…namn: Renee Alliksaar, Estland, som genom hela tävlingen blev uppropad som Renee Alkisar. Roger får jobba på snacket till nästa gång.

…namn II: Pauliina Prikk. Två prickar i förnamnet, ja, ni fattar vart jag vill komma…

…eventuella önsketänkande: Emma Väggö fick heta Emma Wenne på prisutdelningen. Bettina Berg är den skyldiga.

…Markus Hägerstrand: Verna Mustonen. Mustigt namn. Undrar hur det går med mustet för Häger nuförtiden. Hoppas att det är riktigt mustigt.

…Patrick Ekwall: Roger Skårbratt, som alltid lika mån om sin utstyrsel.

…innebandy: Christoffer Ejemyr. Killens nyklassiska look med innebandyglasögon gör min dag varje gång jag ser honom. Någon gång ska jag ta mig mod att fråga varför han har dem.

10 kommentarer:

"Emma Väggö" sa...

hahahaha, underbar samanfattning!

Bettina sa...

Jaaaa, förlåt mig Emma....det var en lååång helg, men det värsta var nog när jag kallade Philip Karlsson för Andreas Jönsson mitt under brinnande semifinal:-) Tur att fäktvärlden är förlåtande..... Du får vända på firmanamnet; Anton kom före...även om DET är skandal;-)

Bettina sa...

Bästa utrop:Pierre Thullberg - Only fencers in the A-hole!

Anonym sa...

Kanske har han glasögon för att han ser dåligt? Och remmen för att de ska sitta kvar när han fäkttar?

Joakim Lindqvist sa...

Anonym: Jag har aldrig sett honom civilklädd, måste göra det. Har han då glasögon är det ju givetvis så som du säger.

Charlotte sa...

Bettina, var det inte Roger Skårbratt som ropade det?

Pierre sa...

Tror inte jag pratade i mikrofon. Alla säger att jag är så stressad?

Roger sa...

Jag tar som vanligt på mej samtliga felsägningar både med och utan mikrofon. Och nog borde fler ha lite mod att vara färgglad i sin klädsel, man möter oftast glada miner!
Och utan Paul och Erik i "båset" hade i aldrig varit klara 15.00 på söndagen.

Anonym sa...

hur många tjejer kom nu upp till?

Joakim Lindqvist sa...

Det är oklart hur många vi kom upp till. Många var det.