torsdag 3 september 2009

Lite update

* Skolan flyter på bra… så länge man vet vad som gäller. Redan efter tre dagar hade KI klantat sig för en hel termin. Vad det handlar om orkar jag inte skriva. Det tar för lång tid.

* Carola har träffats av en fotboll i ansiktet. Det var ingen fara, tyckte hon. Hon skulle ju ändå till kiropraktorn nästa vecka. Mig veterligen finns det ingen kiropraktor som sysslar med ansiktsplastik.

* CSN kommer imorgon. Mycket välkommet. Nu kan man äntligen köpa litteratur. Det behövs.

* Arsenal har, föga överraskande, överklagat Uefas dom. Fortsättning följer.

* FIFA fortsätter Uefas nysatta trend med intressanta domar. Idag tog man ifrån Chelsea rätten att värva nya spelare till och med 2011. Inga nya värvningar förrän i januarifönstret 2012, med andra ord.

Sista ordet är inte sagt, och om jag känner fotbollsvärlden rätt, så kommer Chelsea kunna handla spelare redan nästa sommar.

* Jag hade enligt Calipermetoden 17% kroppsfett. Enligt en sån där rymdfarkostliknande våg hade jag 30%. Jag tror mer på calipermetoden.

Dock visade vågen min riktiga vikt. Tyvärr visade den en siffra för mycket. Hoppas på fortsatt viktnedgång denna termin.

* Tvättid imorgon kl 13. Ska bli roligt att besöka tvättstugan igen. Ska försöka läsa lite också. Lånade en fin bok av Sanna Kallur #2 som jag ska försöka klippa innan skolan drar igång på riktigt på riktigt.

* Nu: Bingen.