lördag 27 september 2008

Chill fredag

Sjukt lugnt idag. Vaknar vid halv ett ungefär, hade inget att göra hos mormor, så sovmorgonen satt där den skulle. Tog en runda på nätet innan jag lagade mat till tonerna av Sting & the Police. Makaroner, stekta Risbergs wienerkorvar, hackad tomat&gurka, ketchup och sodastreamat vatten är grovt underskattat. Gärna en fin morgontidning på det.

Baksidan med matlagning är handdisken. Fy fan för det. Därför känns det ju jävligt skönt att lägenheten i La Stockolma inte har diskmaskin...

Pappa gjorde pizza ikväll, kyckling på idag. Riktigt god. Jag kommer sakna hans pizzor.

Innan jag skriver detta såg jag Magnus Betnér, denne mästare på stand-up, i hans nya program, I ditt ansikte, på Kanal 5. Riktigt bra faktiskt. Det visade återigen hur trögfattade jenkarna är. Allt som driver med amerikaner är roligt. Jag vill låta mig minnas att jag och pappa skrattade hysteriskt när Eddie Izzard körde en stand-up i USA typ 1998 och drev om amerikanarna utan att de fattade det själva. Fy fan asså, det absolut roligaste jag sett.

Nu ska jag starta upp Udinesefilen. Det är bestämt. Därför avslutar jag dagens inlägg med ett godnatt.

Godnatt.

Inga kommentarer: