torsdag 4 september 2008

Måste fixa ammo idag

Idag är det torsdag, vilket innebär att det är träning ikväll mellan 17 och 20. Troligtvis är Robert där nere, så att man får lite sparring inför söndagens tävling, som visserligen mest bör ses som en social företeelse. Jag har inga egentliga intentioner att vinna, utan är mest ute efter att se hur jag står och såklart träffa (höhö) polarna.

Men, om man nu ska tävla på söndag så måste man ha vapen. Jag har tre vapen, men de är inte laddade ännu, om man uttrycker det så. Pappa sabbade en trådlimning igår, jag sabbade en i måndags. Detta gjorde att pappa limmade om båda två igår. Därför ska jag idag se till att montera dessa två och dessutom låna in ett vapen från pappas skåp, något han rekommenderade mig att göra senast i måndags.

På jobbfronten har jag blivit mer optimistisk. Jag mejlade mormor igår om eventuella extrajobb på UviAb och det verkar vara så att det ska kunna bli av. Jag kommer ta fäktskolan nästa vecka, får se hur mycket pengar det blir. Nu är det även klart att jag ska hålla i fäktning på Trönningeskolan två gånger i veckan hela hösten. Dessutom kan det bli så att jag kommer vara lite av en vikarie på samma ställe. Det vore inte fel det heller. Jag ska även ringa runt till skolor och erbjuda Idrottslyftet-aktiviteter i klubbens regi, något som ju ger 150 kr per timme. Det verkar som om det blir (lite) pengar i höst trots allt.

Inga kommentarer: