söndag 7 september 2008

bra helg, helt klart

Ja, det var en bra helg. Till och med en mycket bra helg. Fredagen var grymt rolig, med Pio, B&M (där Viktor "Hej-jag-har-tur-idag" Isaksson vann 941 kr på spelmaskinen), Casa del Minttu, B&M igen och en del spya från Matthews sida! Fuck That. Matthew mådde inte så bra. Det hjälpte nog inte att jag och Alex snackade engelska i typ 20 minuter bara för att det kändes ball. Men fyfan vad kul vi hade!

Lördagen innebar bil i tre timmar, mycket god pizza på Kleopatra i Karlskrona, Sveriges bottennapp (spelmässigt) mot Albanien och halva King Kong. Trots dessa sömnpiller kunde jag inte sova mer än ca 1,5-2 timmar inatt. Helt sinnes. Inte den bästa uppladdningen direkt.

Tävling idag söndag, Musketörträffen, och jag rivstartade med 4-1 i matcher i första poulen efter blandad fäktning. Andra gick sämre, 2-3 och sammanlagt 6 vunna matcher av 10. Detta gav ranking 9 (av 17) och åttondelsfinal mot Ulf "Hej-jag-är-äldst-här" Wikström, denna gamling som omöjligt orkar en hel match till 15. Därför blev det en (efter en del bekymmer inledningsvis) en ganska komfortabel seger ändå, trots lite darr på slutet. 15-12 slutade det. I kvarten väntade Magnus "Hej-jag-är-bäst-här" Malmgren, och trots bästa matchen idag förlorade jag 15-10. Well, jag är nöjd ändå.

På hemvägen blev det ett Suprememål Plusmeny med Originaldip på Max innan vi spenderade de närmaste timmarna i bilen hem. Väl hemma upptäckte jag skavsår på insidan av låren, en mycket tråkig åkomma. Nu ligger jag och rehabar huden i sängen. Nej, fan, nu låter det suspekt helt plötsligt. Bäst jag slutar nu.

Fäktskola imorgon, efter att jag sett minst en match i NFL. Godnatt på er.

Inga kommentarer: