måndag 18 februari 2008

Årets första tävling - Coupe Nouvelle på söndag :)

Jag tänkte starta upp mjukt med att köra min första tävling för året i Göteborg, den för mig oseriösa Coupe Nouvelle (det finns, otroligt nog, de som tar den på blodigt allvar), som går av stapeln i GFK:s klubblokal i Gårda.

Får hoppas att det blir en trevlig företeelse, särskilt nu när pappa Anders fått för sig att vara med och leka. Dessutom åker mamma Susanne med, hon vill ju så gärna se (läs: skratta åt att se) sin man fäkta igen.

Vi som känner min far vet att han kommer ta det hyperseriöst och bli sjutton på nytt, något som för typ fyra år sedan gav honom ett ryggskott som fick diskoteksbranden på Hisingen att verka som en bagatell i jämförelse.

Det är lite därför mamma följde med också, för att agera chaufför, då jag själv inte har skaffat körkort ännu och pappa inte är tillräckligt alert för att kunna verka respektabel som handledare på hemvägen. Ren säkerhetsåtgärd med andra ord.

Så, vi får hoppas att det blir trevligt med lite socialt umgänge och sådant som alltid är runtomkring. Såklart hoppas vi även på seger, det borde inte vara någon omöjlighet, med tanke på det något mindre meriterade startfältet.

Imorgon kväll kommer eftersnack från CL, med djupgående analys av Liverpool - Internazionale. Väl mötta då.

So long, Alexandre Song!

Inga kommentarer: