torsdag 21 februari 2008

CL - åttondelsfinaler 20 feb

Ja, Arsenal - Milan är omöjlig att tippa, medan de andra matcherna är givna till 95 %. En liten chans för Fener, men Sevilla lär inte bjuda på mycket hemma.

 

Barca gjorde, för mig otippat, en offensiv match mot Celtic och såg till att man kan spela Chelseafotboll hemma på Camp Nou. Otroligt starkt att dessutom vända på underläge två gånger om. Barcelona kommer absolut vara med och slåss om titeln, var så säkra.

 

Henrys mål får mig att drömma om tidigare prestationer i Arsenal,  men jag vill absolut inte ha tillbaka honom. Då skulle spelet återigen bli beroende av honom och det vill vi verkligen inte.

Jag tror inte att Zico är särskilt nöjd idag. Fenerbahce får det svårt att undvika förlust mot ett Sevilla, som i likhet med Liverpool och Milan inte har någon ligatitel att kämpa om, utan kan fokusera helt på CL. 3-2 är ingen stabil grund direkt.

 

Lyon är förmodlligen sura på sig själva efter tappad ledning mot Utd, som, i och för sig, oavsett vilket, hade klarat det hemma på Old Trafford. United är för bra för franska ligaettan, oavsett hur talangfullt Lyon än sägs vara.

 

Om jag ska tippa vilka som går vidare, baserat på reslutaten och en gnutta optimism, så tror jag att följande lag får fortsätta spela, även efter 12 mars:

 

Real Madrid

Barcelona

Sevilla

Chelsea

Manchester United

Arsenal

Liverpool

Porto

 

Fyra engelska lag, tre spanska, ett portugisiskt. Så här ser det ut i toppskiktet i Europa idag.

 

Have a Good Night's Sleep, Cya Tomorrow

Inga kommentarer: