onsdag 20 februari 2008

CL - Införkrönika #2

Då var det dags för att fundera lite kring matcherna ikväll, och det är svårtippat även idag. Jag tror att det blir jämnt på alla arenor men att klassen kanske lyser igenom till slut. Idag kommer jag bara att tippa tre av matcherna, jag vill helst inte diskutera Arsenal - Milan, då Arsenal ligger för varmt om hjärtat för att jag ska ge en rättvis analys i en obetald skrift. Ge mig en lön och jag kan göra ett gott försök...

 

Celtic - Barcelona 1-0. Här är omgångens skräll, då Celtic är heltaggat som vanligt inför en av Storbritanniens mest fruktade publik. Celtics fans är oerhört engagerade och enögda och det kan bli jobbigt för Rijkaard och gänget ikväll. Matchvinnare: En av mittbackarna på hörna, alternativt måltjuv-special av Aiden McGeady.

 

Fenerbahce - Sevilla 2-0. Fenerbahce ligger tvåa i Turkiet och är oerhört hemmastarkt. Spöade Inter ganska rejält i gruppspelet, och Publiken är nästan lika entusiastisk som den på Celtic Park. Sevilla sladdar i ligan men har kapacitet. Har dock inte imponerat på bortaplan i CL, 0-3 i rüven mot Arsenal på Emirates, och här lär det bli nästan lika jobbigt.

 

Lyon - Man USA 1-2. United kommer nog att göra det som jag trodde att Inter skulle göra igår, nämligen att spela ett spel innehållande anfallsspel. Har svårt att se att Lyons orutinerade lag ska kunna rubba Man USA, även om Benzema är fruktansvärt bra tillsammans med Ben Arfa. Ronaldo, Tevez och Rooney kommer springa sönder Lyons backlinje totalt vid kontringarna.

 

Jag fick inte in ett enda rätt igår på mina tips, och jag kan tänka mig att det går nästan lika dåligt idag, Champions League är lurigt som sören, men jag ska nog ändå in och lägga en slant på Fener och United, de känns säkrast. Jag avråder alla från spel på Arsenal - Milan. Kanske tätaste matchen av alla på förhand.

 

Vi hörs ikväll efter matchrna, jag kommer försöka titta på Arsenal - Milan (om jag vågar) och därefter hylla eller såga.

 

Som den snälla mäniska jag är vill jag alltid hellre hylla än såga, men idag beror det bara på mitt ego.

 

Ha det bra så länge!

Inga kommentarer: