tisdag 15 december 2009

Vinterlandet

Det har snöat rejält med bra i Stockholm under de senaste 24 timmarna. Mer än en decimeter har landat och legat kvar, vilket jag inte upplevt sedan senast jag upplevde det. Oklart om det var i januari, februari 2009 eller någon gång under 2008.

Tack vare det trevliga snöandet, så har Stockholm, som brukligt, blivit drabbat av ett snökaos, trots att folk varit med om snön i stort sett varje år sedan, ja, det inte var såhär senast. Dessutom har man varnat för snön i flera dagar.

Ändå blir folk chockade, ändå blir det sjuka problem i trafiken, ändå blir det kaos.

Pinsamt.

*****

Jag stannade hemma med grov huvudvärk idag. Missade inte föreläsningen, då den enligt uppgift var larvigt tråkig. Däremot missade jag FFF:s fest för att hylla sina SM-medaljörer, vilket jag hade sett fram emot.

*****

Kvällens Webb-TV: Paradise Hotel följt av På Spåret.

Inga kommentarer: