måndag 7 december 2009

Jadå.

Blodet fortsätter att rinna. Typ. Så länge benet är i högläge går det bra, men efter skolan idag hade det börjat rinna nerför benet igen. Nåväl, skulle det skita sig, så blir det apoteket imorgon och inköp av plåster med mera.

Ni kan ju glömma att jag går till SöS igen bara för att få det omlagt och dessutom behöva betala 300 kr en gång till.

*****

Paradise Hotel är bra TV. Riktigt bra TV. Snygga tjejer, snygga killar, sex, intriger, och, framförallt, Catja, som smider planer bättre än Hitler, Mussolini, Napoleon, Julius Caesar och Alexander den Store tillsammans. Jag har då aldrig sett på maken i alla fall.

*****

Psykologikursens första föreläsning gav mig intet nytt. Det mesta hade jag redan läst på gymnasiet. Tack för den, säger jag.

Roligast var när Mrs/Ms Collins hävdade att föreläsare som åker från Uppsala är “långväga föreläsare”.

*****

Om det är någon jag hatar i Paradise Hotel, så är det Franscesca. Maken till surkärring har jag aldrig sett tidigare.

*****

Imorgon är det CL igen. Sista omgången. Manure kommer till spel med en (1) back ur A-laget. Resten är skadade eller avstängda.

Must, skulle jag vilja påstå. Bra med tur att de redan är klara.

*****

Brynäs köttar vidare i Elitserien och nu ser det nästan rimligt ut med slutspel. Jag menar, nu gör ju till och med Magnus Kahnberg, hockeyns egen Francis Jeffers, mål.

*****

Och, while on topic, så avslutar vi med en annan klassiker i grabbkretsar.

Inga kommentarer: