måndag 14 december 2009

Amazing Arshavin eller Great Gooner Glen

Andrei Arshavin. Smaka på den en stund. Killen avgjorde det som, förra säsongen, sågs som ett toppmöte, en stormatch, en megadrabbning, men, som denna säsong mest är en vanlig ligamatch. Mest tack vare Liverpools säsongsinledning, som varit nästan exakt lika bra som Birminghams. Rent objektivt sett, alltså, bortsett från förväntningar eller förutsättningar.

Titta bara:

POOL

Japp, ni läste rätt. Liverpool ligger på samma poäng som Birmingham efter 16 omgångar. Bra gjort.

Snart måste man sparka Benitez.

*****

Åter till matchen. Glen Johnson blev matchhjälte igår kväll. Liverpools dyraste backvärvning någonsin gjorde först ett självmål till 1-1 innan han tappade Arshavin (har ni smakat klart?) som fullkomligen sände bollen på uppdrag att massakrera stolpen med tillhörande nätmaskor. Arshavin, som var tre minuter och dåligt försvarsspel ifrån att bli helgonförklarad i våras.

*****

Nu är The Mighty Gunners bara sex poäng ifrån Chelsea med en match mindre spelad.

Vi är med!

*****

Över till lite annat:

Mycket imponerad av signore Grossis föreläsning idag. Jag vet inte hur mycket stresshantering det var, men skit samma. Det var intressant utav bara tusan och han är i särklass hittills under kursen.

Han fångade verkligen mig (oss) och jag hade inga problem att lyssna på hela föreläsningen. Till skillnad från vad som var fallet på fredagens lektion.

*****

Den som kom på att någon annan än Tomten skulle ge folk julklappar ska skjutas. Jag hatar allt som har med julshopping att göra. Herr Plånka nickar instämmande.

*****

Om en vecka…

…är jag hemma sedan ett drygt dygn

…är syrran femton år och jag våndas över att inte ha köpt alla julklappar eller födelsedagspresenter.

Det är skönt att veta hur framtiden ser ut, eh?

Inga kommentarer: