söndag 6 december 2009

Blod, svett och glädje

Gårdagens julfest på O’Learys blev väldigt lyckad. Upp emot 90 gooners samlades på övervåningen för att tillsammans delta i tillställningen. Vill tacka ambassadörerna för ett grymt jobb med att anordna spektaklet, samt tack till personalen som gjorde ett hästjobb.

Det blev inte bara mat och öl och fotboll. Även frågesport anordnades och mitt lag, barlaget, var en utslagsfråga ifrån att vinna. Tungt värre, tycker vi.

Min kväll fortsatte med att fira Saras 20-årsdag med gänget. Vi drog till Fasching, där vi röjde på vårt eget manér. Jag lyckades med konststycket att, när jag skulle ansluta till de andra på podiet, slinta med foten, så att jag slog upp ett sår på skenbenet. Inte mer med det, tänkte jag.

I eftermiddags, när jag vaknade, så bestämde jag mig för att uppsöka vård, då jag blodat ner sängkläder till en viss grad. Det ser inte ut som en brottsplats, men det syns. Inte okej.

Därför bar det av mot Ersta Sjukhus, där jag inte alls hittade någon form av akutmottagning, varför jag fick ta bussjäveln till SöS, där jag pungade ut med 300 kr för att få små plåster att hålla ihop såret. Inte okej.

Nu sitter jag här i självömkan och ska trycka i mig K-Salats egen potatissallad och köttbullarna jag köpte till extrapris.

Helt okej.

Inga kommentarer: