torsdag 10 december 2009

Det är skillnad på olika

Två föreläsningar idag (yes, you heard me!); en på förmiddagen och en på eftermiddagen. Förmiddagsföreläsningen var tre timmar lång, men kändes som två timmar, medan eftermiddagens föreläsning var två timmar lång, men kändes som tre timmar.

Då ställer sig såklart samtliga läsare den givna frågan: Vad var skillnaden mellan dessa föreläsningar?

Svaret är enkelt: Olika föreläsare. Förmiddagen flöt på bra, trots min brist på energi, medan eftermiddagen, då jag laddat på energiförråden med en rejäl lunch, gick långsamt. Oerhört långsamt.

Nej, jag tror inte att ämnet spelade roll.

Imorgon är det endast eftermiddagsföreläsning. Jag ber till gudarna att den inte tar all min energi innan förkollot.

*****

Många (med mina mått mätt) kommentarer på mitt inlägg om Vinterlägret. Bland annat fick jag reda på att lägret är, jag citerar, “ett patetiskt jävla skitläger dit fjortisar endast åker för att få hångla på discot”. Tråkigt att höra, men om så är fallet, så tror jag att felet till stor del ligger på de svenska ungdomsfäktarna, som trots allt har ett eget ansvar. Det kvittar hur ledarna sliter om ingen vill träna.

En kommentar föreslog att man gör en utredning för att se vad som bör göras. Jag håller med. Om det nu är så att fäktarna inte uppskattar lägrets innehåll, ja då  måste man ändra upplägg. Förhoppningsvis blir det en ändring redan i vinter, som jag skrev i det tidigare inlägget.

*****

Tvättid imorgon kl 7.00 - Check.

*****

Arsenal åkte till Aten med det yngsta laget i Champions Leagues historia och spelade mer än jämnt med de grekiska mästarna, men Velas ineffektivitet, Walcotts totala brist på fotbollskunnande och Kerrea Gilberts passiva närvaro gjorde att man förlorade 1-0.

Man ska dock inte vara alltför besvikna över insatsen, då man såg till att verkligen pressa ett lag av hög klass i jämförelse med vilka lag reserver, som Kyle Bartley, Tom Cruise och Gilles Sunu, brukar möta. Och kom ihåg att Silvestre spelade hela matchen, något som sällan är till ens egen fördel.

*****

Daniel Kristiansson på TV4 är ganska kass på att kommentera. Oavsett idrott. Däremot blir Stefan Lövgren bättre och bättre på att vara bisittare.

*****

Om man tycker att Walcott är under isen, så ska man först titta lite på Liverpool FC. Ett Liverpool, som igår spelade för sin heder när Fiorentina kom på besök. Benitez ställde det bästa han hade på planen, men fick stryk i alla fall. Fiorentina vann med 2-1 trots att man inte hade något att spela för.

Om Arsenal vinner på söndag, så är det nog tyvärr (för alla andra lag) bye, bye, Benitez.

*****

Fick beviljat CSN för 2010 häromdagen. Igår, faktiskt. Känns skönt att ha det gjort. Ett problem färre att ta hand om.

While on topic, så finns det problem i mitt liv. Om två veckor är det nämligen julafton. Och jag har köpt noll julklappar.

Inga kommentarer: