söndag 22 mars 2009

Hallelujah moment!

Den så hårt hypade fredagen gick väl, låt säga, sådär. Sjukt kul den tid vi spenderade hos Simon (det blev ingen bowling). Förfest med Stella och Fem Komma Tvåan och efterfest med Johan Glans och diverse ekivoka diskussioner män och kvinna emellan. Däremot var stan ett jävla fiasko. På två timmar kom vi in på ett ställe - Max. Gehaten die Stureplan, jah.

Kom hem klockan elva på lördagen. Mötte morbröderna i porten. De kunde tänka sig att vänta med shoppingrundan tills dess att jag brukat lättnadsrummet en aning. Efter relief moment gick vi och besökte en del skivbutiker i Gamla Stan och på Sergels Torg. Jag inhandlade Muse - Absolution och Lou Reed - Transformer. Jöävligt bra skivor, båda två. Tack till Danskan och Kate Bush II för de tipsen, direkta och indirekta.

**********

Varför gick vi till Stureplan en fredagkväll när två av oss inte fyllt tjugo? Idiotiskt så det väller över.

**********

Kvällen innebar Sisters of Mercy. Förbandet kändes ok, liksom helt lagom för att vara ett förband. Det såg ut som om de satt en blandning av Axl Rose och Johnny Ramone på sång, Brett Anderson på bas, Motoboy på gitarr och en Alan Wilder på synth. Sjukt rolig syn, må jag utbrista.

Dock var The Sisters of Mercy något utöver det vanliga. Recensenterna må tycka att det är skit. Vi som faktiskt var där tyckte att det var grymt. Vi som stod längst fram vid staketet, nedanför gitarristen, vi älskade det. Att Mr Eldritch himself knappt syntes i röken sket man i. Upplevelsen, musiken, gitarrslingorna, öset på scen. Allt var över mina förväntningar. Det var 90 minuter tvär-ös, avbrutet med en lugn Something Fast i extranumret.

Nej, de som dissade det var förmodligen tråkiga Lundellfans, som inte fått pressackreditering till Globen, där mr överskattad hade konsert. Vi sa det innan konserten, "Sisters kommer få två plus (om någon ens är där) medan Ulf Lundell kan komma in, bajsa på scenen, tacka för sig, och sedan få en fyra i betyg".

Jisses.

**********

En av Simon kompisar var en kopia av Tommy i Tredje klotet från solen. Hilarious. Den andra hette Granit.

Förlåt, men jag måste; "Stenhårt"

**********

Undrar vems trådlösa bredband jag snålskjutsar på just nu?

**********

Imorgon ska jag hitta till Sal Retzius i Solna. Någon som kan tänka sig att leta avec moi får gärna höra av sig. Neurologisk anatomi står på schemat. Det är lika tråkigt som Alex hade tyckt att det låter. Jag borde väl kanske fråga honom innan jag lämnar ut hans eventuella åsikt, men är det någon som verkligen inte skulle lockas av neurologisk anatomi är det nog fan Alex.

**********

Detta blev ett längre inlägg än planerat.

**********

På onsdag kommer mitt CSN. Riktigt fint. Jag har 2500 kr kvar den här månaden. Då har jag ändå betalt 1200 kr tåg till påskhelgen. Man kanske har råd med Roskilde ändå? Mina morbröder tycker att jag ska med till M'era Luna i Hildesheim någon gång. Absolut, men inte i år. Det räcker med Sisters, Depeche och Roskilde.

**********

Jag måste boka tvättid. Det börjar bli tråkigt med kläder nu. Får hoppas på att man kan få en kväll i veckan, men det lär stanna vid att hoppas. Kanske får man chansa med den icke bokningsbara.

Å andra sidan köpte man ju en ny tröja igår i merchandisen. En svart T-shirt. Jag har väl 7-8 svarta T-shirtar nu. Bra skit. Kanske borde köpa något annat nästa gång man handlar. Fast, vafan, om mina senaste konserter har varit Depeche Mode, Håkan Hellström, The Cure och Sisters of Mercy är det ju nästan så att man borde använda svart kajal vid det här laget.

**********

Nåja. Ikväll blir det mackisar med köttbullar och ketchup. Kanske att man tar en Norrlands 3,5% till maten. Trots allt inte varje dag man äter så fint. Imorgon ska jag köpa lunch åt mig och Danskan. Jag är skyldig henne 40 spänn, så beroende på kostnad blir hon skyldig mig två eller tre kaffe.

Mer om imorgon imorgon. Rögle har 5-1 på AIK. Nu ska jag laga gourmetmat.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan bjuda mig på lunch på tisdag istället. Jag har nämligen varit duktig och fixat mig en matlåda! Btw.. danskan?

Joakim Lindqvist sa...

Det var någon som förra veckan snackade om att Skåne tillhörde Danmark. Jag trodde att vi kunde lita på varandra. Är det såhär du sköter dina relationer?

Jag hade tänkt ge dig en skiva fylld med skön musik på franska (för det var väl du som gillade franska?), men nu tvekar jag.

Anonym sa...

Franska är orgasm för öronen.. eller nja nästan. Ja men jag är väl halvt danska dårå!

Joakim Lindqvist sa...

Ok, men då kommer det en platta med orgasm för öronen imorgon dårå. Så att hon blir nöjd, liksom.