torsdag 19 mars 2009

Live and learn

Gårdagskvällen var lyckad. Fantastisk standup på SysteroBror vid KTH. Fantastisk. Jag, Simon och Erik hängde vid baren och vek oss fullständigt när Kodjo, Janne Bylund och Tobbe Persson körde sina nummer. Sanslöst kul. Vidare drog vi planlöst i en taxi och slutligen hamnade vi på Bar 5emtio4yra vid Medis. Vi drack öl och såg en hel del brudar, och en av dessa kom helt apropå ingenting och gav oss en halväten nachotallrik. Gott, tänkte vi. Gott var det.

Efter att ha skickat två fylle-sms klockan 01.56 och 02.03 till Tompa Sievert ("förlåt, men jag var full" duger som ursäkt va?) kom jag hem vid tresnåret. I morse när jag vaknade låg mina byxor i hallen. Anledningen är av okänd karaktär. Nevertheless, jag kom till skolan med en progressiv huvudvärk och genomförde en tenta i sjukgymnastik. Det gick väl ok. De bekymmer jag hade var mest i det praktiska vad gäller handlaget, att vara mer omsorgsfull och varm och go, som en Christer Sjögren. Helvete. På duggan med Olena och med Andrea hävdade man att jag har bra handlag. Frågan är vem som har rätt. Frågan är om jag nu kanske har lärt mig att inte tok-öla till klockan ap-sent kvällen/natten innan jag har tenta. Oavsett hur mycket den börjar 14.45. Nåja, jag blev godkänd (tror jag).

Imorgon blir det nog bowling på Gullmars. Förutsatt att Simon har vaknat idag. Han har ju ingen tid att passa idag, samt FF (flickväns-fritt, den bästa formen av FF). Han var också rätt bra i löken igår.

Imorgon kommer Teres Major vara bra i löken. Jag kommer vara packad som snön i skidbacken (tackar Upa för den metaforen). Erik ska vara full som en kastrull och Simon ska nog hamna i "Hälta-hälta, 60-40, fördel mos"-träsket.

Sjukt kul att ha två västgötar i sin vänskapskrets, har aldrig tråkigt.

Ingen ny blogg förrän tidigast måndag, förutsatt att det inte blir bortaplan hos någon med Internetanslutning. Man vet ju inte, liksom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tumme upp!