måndag 30 mars 2009

Hej hopp, så var det monntag igen

Lördagen var bra. Dock har jag nog halvt pajat axeln efter att ha spelat badminton med Thompa, som var med på den överlag lyckade vårbalen, dit vi gick på eftersläppet. Dock tog jag inte många steg igår, söndag, utan jag låg mest i sängen. Orkade inte ett skit. Påminde om 1 januari 2008, när jag och Matty låg i hans brorsas bäddsoffa och kollade fotboll hela dagen.

**********

Min ömma moder och mina råa, nyslimmade fader tycker att jag festar för mycket. Kanske är det så. Dock blir det "fest" i helgen igen, vi ska ha grillning och filmkväll på fredag. Får se hur det blir. Dessutom blir det någon fest nästa vecka, då jag träffar mina kompisar i Halmstad för första gången sedan nyår, skulle jag tippa. Över fyra månader utan folket, hur har jag klarat mig?! Kanske tack vare min nya, underbara klass. Fantastiskt roligt har vi. De som säger att det är roligare på högskola/universitet, de har oerhört rätt.

**********

Idag handlade skolan om fysiologi med Håkan Westerblad, som skrivit boken vi använder som kurslitteratur. För att nämna vad vi gjorde mer specifikt, så kan man säga att det handlade om metabolism. Riktigt intressant. Dessutom börjar man greppa det här med aktionspotential och vilomembranpotential.

**********

Ikväll är det Two and a half men som gäller. Ska försöka laga mat samtidigt. Det lär ju gå bra. Jag måste diska också.

Fan.

Jag har gått hem nästan varje dag de senaste veckorna. Därför blir man lite ledsen när fysiologiläraren säger att en promenad inte ger något av värde för någon som är van att röra på sig. Här tänkte man vara duktig och aktiv, och så kommer den käftsmällen.

Fan.

Vi hörs med stor säkerhet imorgon. Tja.

1 kommentar:

Thompa sa...

Hoppsan, det var ju inte meningen att sabba din axel! :P Bara du är frisk till SM är väl allt solsken och rosor?
Alla föräldrar tycker alltid att man festar för mycket, och alla studenter tycker alltid att man festar för lite. Make of it what you want :)