fredag 27 mars 2009

Jaså.

Kom till skolan i morse kl 9. Drog i mig en kaffe, glömde slänga pappersmuggen på väg upp till grupprummet. Den stod kvar på bordet vid sofforna i Jöns Jacob. Nåja. Vem bryr sig? Trots allt rätt så sällan jag glömmer sådant, så: en gång, ingen gång.

Vi var flitiga på Eget Arbete idag. Inte lika flitiga efter lunch, när föreläsningen satte igång. Det är ganska noterbart att man kan sitta så oförstående till något på det sätt som vi gör på fysiologin. Sara somnade till idag igen, Karin skrev Fly & Fläkta (ändrade sedan till Fly och Fäkfa) och jag ritade båtar och en öde ö i det som skulle likna en cell. Tror jag. Simon och Åsa satt mest och funderade över vilka bilder i powerpointen som INTE var tagna ut Lännergrens Fysiologi.

Vi kom i alla fall fram till ett beslut angående tid och plats för förfecken imorgon. Det blev på Södermalm. Hos mig. Det innebär att jag nu ska försöka se till att vi kan vara 8 st i min lägenhet. Jag måste städa och flytta på skrivbordet. Får jag bara undan det åbäket, så är det lugna gatan. Tyvärr är det svårt att flytta på det helt ensam. Eventuellt blir det som sådant att någon godhjärtad vän hjälper mig. Åtta, halv nio är tiden, för övrigt. Sara, Åsa och Ludde samlas vid Slussen kl 20 och är förmodligen här vid 20.15. Teres Major och Felicia lär komma då någonstans också. Eventuellt ansluter Simon och Thomas. Nej, inte bögarna på trean, utan Simon i klassen och Thomas Sievert.

Lyssnar in Rocket Science nu. Helt klart värd att vänta på. Sköna synthslingor varvade med gitarrer och trummaskiner. Som vanligt passar det riktigt bra med Stephan Groths röst. Bra mixat är det. En bra skiva, helt enkelt. den får 7 av 10 av mig.

Thomas, ja. Han skulle ha bokat badminton till imorgon, men jag har inte hört av honom ännu. Hans far fyller år, så han kanske är upptagen. Vem vet? Risken är dock att det blir inställt. Man vet aldrig med folk nuförtiden.

Jag måste köpa toalettpapper. Jag tror inte att Åsa blir tokglad över att sova här om det inte finns något toapapper. Det får nog bli en sexpack på Ica imorgon. Och lite toapapper, då ju.

Hörs eventuellt imorgon. Perhaps. Måhända.

Inga kommentarer: