måndag 22 februari 2010

Telia, Telia.

Telefonen är tydligen inte alls på väg. Smarrigt. Här betalar man pengar för att få telefonen inom två veckor och när den väl skickas, så skickas den inte till leveransadressen.

När man påpekar det, så ber de om ursäkt och ska se till att jag har den i veckan.

Nu har det blivit måndag och den är fortfarande inte här. Kanske inte ens på väg.

Pinsamt.

*****

Stort att se skidorna i lördags. Sådan laganda hade man velat se i landslagen i de stora lagidrotterna.

Jag satt och såg klippen på webben i går. Jag fällde ett par tårar. Så vackert är det.

Årets lag 2010: Skidlandslaget Herrar.

*****

Arsenal fick en straff i lördags. Det var den tredje straffen vi fått denna säsong. Tredje straffen på 41 matcher. Tacka det skotska fotbollsförbundet och Uefa för den.

*****

Spotify måste bättra på sin randomizer. Idag har jag fått höra Shirley Temple – When I Grow Up tre gånger. Jag har haft igång Spotify i kanske fyra timmar.

Min playlist är två dygn lång, så något är uppenbarligen allvarligt fel där.

*****

SL har stängt av gröna linjen överallt utom mellan Gullmarsplan och Thorildsplan. Med andra ord, så är det ingen trafik på 35 av 47 stationer.

Heja kollektivtrafiken i den här stan.

*****

Nicklas Bäckström är precis så bra i OS som jag förväntade mig. Helt briljant. Det är inte en slump att det är han som ligger bakom alla målen mot Finland.

Det måste vara för att han är Brynäsare.

*****

Nu ska jag nog baskemej äta något annat än chips.

Låt i bakgrunden: Laura Branigan – Self Control

So long, vackra medmänniskor.

Inga kommentarer: