onsdag 17 februari 2010

Sovmorgon.

Fantastiskt viktig. Känner mig utvilad idag, för första gången på länge. Kan bero på att tentan nu är skriven (och failad), kan bero på annat. Kanske beror på att Den Ointelligente börjat blogga igen efter sin lilla kafferast på två månader?

*****

Två guld har vi tagit under detta OS. Jag gläds mest åt Ferrys. Sjukt oväntat. Dock var extasen högre när Kalla vann sekundstriden. Ferrys guld var mest kross sista varvet.

Viktigast: Vi är fortfarande före Norge i medaljligan.

*****

Brynäsmuggen är – fortfarande – sjukt god att dricka ur.

*****

Michael Kramarics, stolt del av Team Viru Valge, har dragit sönder sitt ligamentum talofibularis anterior. Inte bra med tanke på vilka tävlingar som väntar de närmaste veckorna.

*****

I natt möter Tre Kronor Tyskland i första matchen i de Olympiska Spelens Ishockeyturnering. Jag ska stanna uppe. Tills jag somnar. Det höll i en halv period när jag skulle se Kanada – Norge. Lite skillnad i match nu dock.

2 kommentarer:

Den ointelligente sa...

Underskatta aldrig vikten av kafferaster. Tips från killen med arbetslivserfarenhet inom svenska kyrkan...

Joakim Lindqvist sa...

Kanske dags att använda kaffebryggaren för första gången under det dryga år jag bott i lägenheten.