torsdag 25 februari 2010

Passande, eller vad?

Det var skrivet i stjärnorna. Det svenska skidlandslaget, avdelning herrar, skulle såklart skriva in sig i historieböckerna, som det lag som vann OS-guld denna dag i stafetten. Denna dag, då jag skriver blogginlägg nummer 500.

500 inlägg, alltså. På denna sida. Jag är lite stolt, faktiskt. Jag hade en svacka ett tag, men fan vad det tog sig. Det har gått lite drygt två år sedan jag började. Det var i februari 2008 och sedan dess har jag haft mina roligaste två år i livet. Det behöver såklart inte vara bloggens förtjänst, men lite så är det nog.

“Det är alltid skönt att skriva av sig”, som Voltaire uttryckte det den där kalla januarikvällen för många år sedan.

Kanske.

För att återkoppla till det senaste guldet, så vill jag bara säga att det var vackert. Det var ett styrkebesked som hette duga.

Finnarna hängde inte med.

Tjeckerna hängde inte med.

Tyskarna hängde inte med.

Baggarna hängde verkligen inte med.

Inget annat lag hade någon tillstymmelse till chans.  Återstår gör bara att ställa sig en enkel fråga:

Vem fan är Petter Northug?

Inga kommentarer: