onsdag 3 februari 2010

Tankar om Sp*rs (+ diskret listdebut).

Sitter och tittar på laget i vita tröjor och mörka shorts (idag endast iklätt mörka kläder) och deras borta match på Elland Road mot Leeds United.

Jag ser en vidrig överlöpare som Bentley springa omkring och dra sin gubbe, tappa bollen i nästa situation och ytterligare en situation senare tackla alldeles för sent, få ett rättvist gult kort och sedan ge domaren en ofin smädelse.

Jag ser en tanig (och jämförelsevis ganska ful) flamingo som Peter Crouch, well, inte springa omkring, men lunsa omkring på Ajsel Kujovic-manér och försöka vinna luftdueller genom att trycka ner sina motståndare istället för att träna lite mer spänst på försäsongen.

Jag ser en målspruta som Jermaine Defoe dra till på volley och få en så mustig felträff att Leedsfansen jublar åt densamma innan bollen seglar in i krysset och ger laget med de vita tröjor och mörka shorts fans anledning att jubla istället.

Jag ser en osympatisk mittback som Michael Dawson kasta sina olecranon i ansiktet på sina motståndare i varje närkamp och efteråt hävda att han inte gör annat än att älska sina motståndare.

Nej, fy fan säger jag. Laget med de vita tröjorna är inget för mig. Förmodligen är det därför jag håller på Arsenal. Ett vackert lag med 100 % fina killar, som inte har ett hemmaställ bestående av vita tröjor och mörka shorts.

Men jag är lite avundsjuk på att de har Defoe. Han är faktiskt lite bättre än Bendtner.

*****

Jag har tidigare utlovat de som vill se min topp 100 över favvolåtar att publicera den på något vis. Den kommer att publiceras under sex onsdagar framöver, med start ikväll där vi presenterar plats 100-81.

Jag har satt ihop en playlist för plats 100-81 på Youtube, som finns att tillgå här. Har även satt ihop ett dokument på Google Docs där man enklare ser listan.

Nu blir det sängen.

Kanske.

Inga kommentarer: