söndag 6 juli 2008

Peter Larsson och Anel Raskaj

Två spelare som just nu imponerar på fotbolls-Sverige. Två spelare som spelar i HBK. De två meningarna är sällan lästa efter varandra. Men nu hände det. Tror jag i alla fall.

 

Peter Larsson var igår mot Kalmar (tänker inte kommentera matchen) näst bäst på plan med sitt otrolit stabila försvarsspel. Han gick inte bort sig alls och löste allt som kom i problemväg. Han komer nog tyvärr flytta utomlands innan den 31 augusti. Jag tror att det kan bli FCK, som idag sålde sin lagkapten Gravgaard till Nantes. Peter Larsson kan nog gå rakt in i deras startelva. Så bra är han.

 

Anel Raskaj är näste man till rakning. Han visade igår att han är en spelare som man måste göra allt för att få honom att välja att spela för Sverige. Han blir svensk medborgare 2010, om jag inte minns fel, och han skulle bidra oerhört till landslaget, som ofta saknar kreativitet via mittfältet. Anel kan vara lösningen. Han lekte med Kalmars så hyllade och tunga mittfält igår. Hörde talas om att Valencia ville ha honom när han spelade med HBK nere i en turnering där den spanska klubben deltog. Jag är inte förvånad. Anel kommer bli proffs inom tre år.

 

För övrigt kan jag väl berätta att jag nu ansökt om att få åka som ledare på Hällevikslägret och att jag även kommer ta upp fäktningen igen. Det känns som det enda rätta. Dessutom har jag frågat Jorunn om hon kan fixa bostad åt mig om jag flyttar till Umeå. Jag har inte fått svar.

 

Hörs!

Inga kommentarer: