tisdag 8 juli 2008

Jobb, Monty Python och A Flock Of Seagulls

Nu är man igång med jobbsökandet på allvar. Jag har idag sökt till McDonald's City, Rasta Snapparp, och ska imorgon lägga brevet till Sibylla på lådan. Förhoppningsvis får man något av dessa och kommer ut på arbetsmarknaden en aning. Det är ingen hemlighet att jag helst vill ha jobbet på Sibylla, såvida det inte bara är ett sommarjobb, utan man får jobba även i höst och vinter.

 

Monty Python var det. Detta geniala gäng komiker som alltid berör mitt humorsinne. Inte en sketch utan att jag skrattar. Ministry of Silly Walks kan vara det roligaste jag sett i sketchväg.

 

Till sist några ord om ett för mig ganska nyupptäckt band, A Flock Of Seagulls, som beskrevs av någon på Facebook som "most underrated band of the 80s". Jag säger inte emot. Riktigt bra är de, fiskmåsarna.

 

Facebook, ja. Jag har gått med på allvar nu och den som vill är ju välkommen att bli vän med mig. Om ni vågar det vill säga, jag bits även på avstånd, som ni alla vet.

 

Nu är det gonatt.

 

See you next time! Goodnight, Thank you!

Inga kommentarer: