torsdag 17 juli 2008

Tråååkigt!!

Det börjar promenera på mina nerver nu, at inte ha någon sysselsättnig såhär i sommartider. ALLA andra har jobb, men inte jag. Pappa sumpade mitt. Menmen, vad gör man inte? jo, man sitter framför datorn och lär sig alla annonserna på Ams.se utantill innan man bestämmer sig för att fortsätta spela FM lite till. Det suger att inte ha nåt jobb.

 

FM, ja. Det går bra nu, riktigt bra (peppar, peppar) på min seriösa Arsenalfil, två ligatitlar, tre FA-cuptitlar, tre Carling Cup, ett par CL-finaler, och ett helt nytt lag jämfört med när jag började spela (undantaget Eduardo och Walcott som vägrar flytta pga att de inte förstår att de suger, och Kolo, som är helt ok fortfarande). Dock ska det sägas att jag köpt tillbaka ett par spelare, Sagna var strålande efter två säsonger i Barca, Djourou var briljant efter fyra, fem säsonger i Valencia, och Carlos Vela var, eehh, svindyr efter tre år i Juventus. Men, nu tar vi nya tag, säsongen 2014/15 har precis börjat med att jag som vanligt (peppar, peppar igen) slog Man Utd i Community Shield (fyra titlar inom loppet av två månader är helt ok faktiskt) och det känns som att jag har klubbens förtroende rakt igenom.

 

Ibland känns det som om man verkligen tar detta på allvar, det här med FM. Jag svor som aldrig förut häromdagen när jag tappade ett guld i sista omgångarna, och mamma fick spunk. Jag är nog mentalt störd, på något sätt. Men faktum är nog att det aldrig hänt om jag inte spelat med Arsenal. Jag är alltid nojig när det gäller Londons stolthet. Jag vet inte varför. Jag är nog faktiskt mentalt störd.

 

Oavsett hur det går på FM eller vad jag nu gör, så måste jag ha ett jobb snart. Jag pallar inte sitta på mitt rum för att se Tasso och Miriam turas om med att gå ute på åkern utanför mitt fönster (SHIT, vad det lät bonnigt), så min ansökan till Statoil var nog det enda rätta. Annars blir det Arseblog resten av terminen för mig. Det är visserligen rolig läsning, men förbenat onödigt.

 

Until next time.

Inga kommentarer: