söndag 29 juni 2008

Brynäs, Sibylla och engelska newspapers

Så har då Brynäs gjort en "intressant" värvning igen. Man värvar Janos Vas, en 24-årig ungrare som spelat i MIF Redhawks U20, Troja Ljungby, och - mest intressant - Halmstad Fucking Hammers. HALMSTAD HAMMERS!!! Jag trodde att det var en oskriven lag att inte värva gamla Hammersspelare till Elitserien, men ack, så fel man kunde ha. Å andra sidan så lär väl Klubben i Mitt Hjärta åka ur Swedish Elite League till nästa säsong oavsett...

---------------------------------------------------------------------------------

Nog om Brynäs, jag blir baramer deprimerad ju mer jag tänker på det.

 

Jag siktar på att skaffa ett jobb ganska snart. Därför blev jag glad när jag såg att Gustaf's annonserar ut en tjänst på AMS. Den ansökan ska jag skicka in relativt omgående. Det är ju aldrig fel med pening i bokplånet, som man säger.

---------------------------------------------------------------------------------

För att lite snabbt kommentera uppgifterna i de engelska newspapersen så kan jag väl säga att jag inte tror ett skvatt på ens 10 % av det som står. Nu i morse, ungefär ett dygn efter att Adebayor sade på en presskonferens att "jag är under kontrakt med Arsenal och kommer stanna här" så skriver News of the World att man haft en "exklusiv intervju" med togolesen där han "kräver 300% lönelyft för att stanna".

 

F*ck you wank*ng newsc*nts, som Arseblog hade kunnat uttrycka det.

 

Nu ska jag ut i solen och göra något. Det är roligare än att vara inne på Bilddagboken och trycka F5 var femte minut. Faktiskt.

 

Au Revoir, Mes Amis.

Inga kommentarer: