onsdag 9 april 2008

Uppesittarkväll?

Efter att ha varit med på ett träningspass av den lättare graden på dagens enda lektion (Idrott och Hälsa B) så fick vi ett glädjande besked: vi slapp gå på Historia B i eftermiddag. Glädjerus är ett starkt ord, så jag säger väl mer att jag upplevde en bra känsla.

 

Nu har jag även varit duktig och bokat C-hallen till mitt roliga uppdrag att hålla i fäktning för Stenstorpsskolans 6-9. Nu ska jag bara lägga ansökan om Idrottslyft-medel i brevlådan, så är jag helt förberedd att ta emot dem.

 

För tillfället är jag mest sugen på att lägga mig med revaxör i örat (typ döv på höger öra) och titta på det enorma sportutbud som är på tv ikväll. Prioriteten ligger just nu såhär:

1. Halmstads BK - IFK Göteborg (TV4 Sport 19.45)

2. HV71 - Linköpings HC (Kanal 5 19.30)

3. Manchester United - AS Roma (TV6 20.45)

4. FC Barcelona - FC Schalke 04 (Viasat Sport 1 20.45)

5. IK Sävehof - Ystads IF (SVT 24 19.00)

Som ni märker så är det krockar överallt. Jag ska oavsett vilket se andra halvlek i någon av CL-matcherna. Vilken det blir beror på vad det står och vilka spelare som finns på planen. Förmodligen ser jag lite av varje innan 20.45, sen beror mitt val även här på hur matcherna ser ut i övrigt.

 

Mycket intressant kväll, må jag säga. Mycket mer intressant än vad förmiddag/eftermiddag var.

Inga kommentarer: