torsdag 17 april 2008

Meningsfulla dagar

Ibland blir man bara trött. Vi går till skolan, har en eller två lektioner, åker hem. Så här ser det ut dag ut och dag in, förutom onsdag, då vi har fyra lektioner, men de lektionerna är de drygaste.

 

För att visa hur kul skolan är nu så ska jag betygsätta varje kurs för sig. Betygskala 1-5.

 

Specialidrott Crosstraining: 3

- Eftersom jag inte arit där på länge pga sjukdom och resor har jag inte känt efter på flera veckor. Det brukar dock vara roligt, men etfersom det sällan är fler än åtta pers på lektionerna för tillfället så dras betyget ner från fyra till tre.

 

Idrott och Hälsa: 4

- Tack vare att min klass är så störd så kan det mesta bli roligt, även om det inte alltid är så roliga saker vi gör på lektionerna. Henke bidrar till fyran. Henke är rolig.

 

Idrottspsykologi: 3

- Mycket intressant ämne, som hade kunnat vara ännu mer intresant med mer uppfinningsrika inlärningsmetoder. Basketen var positivt, stencilerna negativt. Slappt som sören, läraren är ganska soft och det höjer vårt humör. Svårbedömt.

 

Historia: 3

- Mimi gör sitt bästa med oss pojkar. Tror jag. Vi får inte riktigt chansen att visa vad vi kan, men det är ändå en riktigt intressant kurs, så betyget blir en trea.

 

Fritidskunskap: 2

- Henke vill verkligen göra något av den här kursen, och den är ju inte katastrofalt tråkig på lektionerna. Dock ska det sägas att det kursen går ut på är helt onödigt. Bara en massa bullshit om vad fritid går ut på och hur den påverkar. Grunden i kursen är typ att veta vad fritid är. Bara en sån sak, liksom.

 

Geografi: 1

- Också en kurs som hade kunnat vara intressantare än vad den är. Men Sven är inte intressant och kan bara få en etta. Pedagogiknivå låg och kunskapsnivå minimum.

 

Naturkunskap: -1

- Värdelöst ämne. Värdelös lärare. Värdelöst betyg.

 

Om vi räknar ut ett medel beroende på hur många lektioner i varje ämne så får vi följande:

Medel för VT 2008: 1.9

 

Under godkänt med andra ord. Då är jag ändå snäll med betygen.

Inga kommentarer: