måndag 28 april 2008

Tisdag är vår tids måndag

Imorgon är det en rolig dag i skolan.

 

Vi börjar med ett prov i Naturkunskap B, som innefattar nervsystemet, hjärnans uppbyggnad samt dess delar och var saker händer i densamma. Dessutom ska vi kunna ögats och örats delar samt dess funktioner. Vi ska även veta en massa om bakterier/virus, optik/ljud, samt hur en menstruationscykel ser ut.

 

Det känns som om det kan bli väldigt kul ikväll när jag ska försöka lära mig allt.

---------------------------------------------------------------------------------

Andra lektionen imorgon blir fritidskunskap, som är ett erkänt roligt ämne med sin innehållsrika kursplan.

 

Det var ett smart drag att göra denna kursen obligatorisk för oss idrottselever. Inga andra har den som obligatorisk kurs, HÄRLIGT!!

---------------------------------------------------------------------------------

Efter lunch blir det Geografi, med den karismatiske Sven Frostå, som är en klippa när det gäller kunskap och energi.

 

Frågan är om vi får tillbaka våra prov vi gjorde i fredags.

 

Jag är skeptisk.

 

Ska bli kul att se vad vi hittar på under lektionen.

---------------------------------------------------------------------------------

Efter all sarkasm tänkte jag avsluta med ett seriöst avsnitt. Vi avslutar dagen med Historia B, där jag jobbar för fullt med att reda ut hur musketörerna kunde bli så omtalade. Detta efter att jag hittade ytterst lite om vad de egentligen var för figurer. Nu ska jag se varför de blev så stora.

 

Är det bara tack vare Alexandre Dumas d.ä.?

---------------------------------------------------------------------------------

Till slut gratulerar vi Matte, som idag tog sitt körkort. Grattis, Bullis!

Inga kommentarer: