måndag 21 april 2008

HBK - Malmö

Ikväll smäller det! Då blir det stormatch på Örjan och det väntas storpublik till Sveriges vackraste arena. Frågan är hur MFF ska kunna rubba HBK, som har helt frisk trupp (ja, till och med Bahne är på gång snart) till skillnad från Malmö, som har stora bekymmer på skadefronten.

---------------------------------------------------------------------------------

Annars har dagen präglats av en halvt succéartad FM-session. Trea i ligan med Gunners, final i FA-cupen och Champions League, amt seger i Ligacupen. Nytt kontrakt och en god säsong verkar på gång. Till skillnad från WEnger så är jag ganska aktiv på marknaden, även om jag är ganska återhållsam med köpen. I dagsläget har jag sålt Senderos, Traoré och Almunia. Jag har köpt Arturo Vidal och Coloccini för att förstärka backsidan, samt Oscar Ustari för att ersätta Almunia.

 

Många som rycker i Vela, Pandev och Fabregas, föga överraskande. Det börjar bli svårt att behålla dessa spelare, men det ska nog gå bra till slut.

---------------------------------------------------------------------------------

Är Anel tillbaka ikväll?

---------------------------------------------------------------------------------

Nu ska jag lägga upp dagens låt och duscha innan jag beger mig mot Örjans Vall med Timmie och Matte. Have a nice day.

Inga kommentarer: