lördag 21 november 2009

Vinter.

lämnade Stockholm idag efter tre veckor på praktik. Tre veckors trängsel. En sak jag har lärt mig dessa tre veckor är att man inte kommer att kunna bo två personer i denna lägenhet under en längre period.

När jag gick hem från centralen hade jag solen i ögonen hela vägen. Inte ibland, utan hela vägen. Det torde vara ett tecken på att det snart är dags att införskaffa vantar och plocka fram vinterkängorna, för nu kommer vintern på riktigt.

Ett annat tecken på att vintern är här är att världscupen i längdskidåkning drar igång idag. Dessutom är Elitserien i ishockey snart halvvägs in i grundserien.

Vad hände med tiden?

*****

Gick en alternativ väg hem från Stockholm Södra häromdagen och passerade, till min stora glädje, Katarina brandstation. Läsare som har koll på svensk TV under 90-talet vet hur grande det är.

*****

Jag behöver gå till återvinningen snart.

*****

Charlotte Kalla är en kandidat  till att ta hem titeln “årets sportcitat”, eller vad sägs om

“Jag vill åka fort och känna att kroppen känns bra”

Jag som trodde att hon ville åka långsamt och att hon skulle må lite halvhyfsat när VC drar igång.

*****

Vem fan är Magnus Häggström?!

*****

Jag satte mig en kväll med att göra en lista på vilka låtar jag kunde tänka mig att ha som ringsignal på mobilen. Till detta använde jag Spotify.

Just nu har jag en lista på 68 låtar, och jag är inte färdigletad ännu.

*****

Avslutar med ett YouTube-klipp med Sveriges bästa skådespelare.

Inga kommentarer: