lördag 28 november 2009

En Lag-SM-lördag

Blev förbundsdomare idag efter att ha dömt upp på Lag-SM och fått svara på ett par frågor. Inte särskilt komplicerat, men heller inte helt enkelt att svara på de teoretiska frågorna.

Examinator Björn gillade att jag tagit på mig kostymen dagen till ära. “Det är helt klart ett plus när man bedömer det allmänna intrycket”, sade han. Även Emma Samuelsson gillade min look för dagen. Jag blev nästan rörd av alla komplimanger.

Fast, jag ser ju faktiskt sjukt bra ut i kostym.

*****

FFF I vann damvärjan efter en spännande final mot Kalmar. En inte helt otippad final. Emma Samuelsson i all ära, men GFK har inte mycket att hämta i ett Lag-SM och halva landslaget fäktar i Kalmar, medan FFF ställde upp med ett grymt rutinerat lag.

*****

Dagens fråga: Var finns KF99? Inte ett enda lag anmält i helgen.

*****

Ängby I vann en väldigt välfäktad florettfinal över GFK I. Mest anmärkningsvärt är ändå GFK I:s laguppställning: Martin Roth, Henrik Lundegard och Johan Wertsén. Om jag fatta det rätt så var ingen av dessa igång och tävlade för tre-fyra år sedan, utan har börja om på nytt på sistone.

För övrigt älskar jag Martin Roths vidriga ålfäktning. När han är på G finns det ingen högerhänt som kan träffa honom. Fråga Oskar Weinberger, som åkte på 0-12 på lite drygt två minuter.

*****

Imorgon blir det ingen Lag-SM-blogg från min sida. Jag slapp nämligen, efter ett par mail, döma även söndag. Tack för det, säger mina studier.

*****

Några snabba icke-Lag-SM-reflektioner innan jag hittar på något annat att göra:

* Arsenal vinner inte ligan i år heller.

* Janne avgår. Jag säger “äntligen”.

* Pondus är en jäkla kvalitetstidning.

* Nephews live-DVD 070707 är grymt bra. Favvospår just nu: Igen & Igen & och First Blood Harddisk.

* Spaghetti är billigare än Fusilli.

1 kommentar:

Anonym sa...

ok var är det om FFFs florrelag?